Κοινή Ανακ. – Νέος Κανονισμός Αξιολόγησης / Διαδικασία Ενστάσεων

Συνάδελφοι, Με ταχύτατες διαδικασίες ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση των αξιολογητών προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης εντός του πρώτου 15νθημέρου.

Συνάδελφοι,

Με ταχύτατες διαδικασίες ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση των αξιολογητών προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης εντός του πρώτου 15νθημέρου του Φεβρουαρίου.

Η βασική διαφοροποίηση του Κανονισμού Αξιολόγησης είναι η διεύρυνση της κλίμακας από τριτοβάθμια σε πενταβάθμια. Η αλλαγή αυτή ήταν αρχική μας πρόταση και διαρκής επιθυμία των συναδέλφων τόσο των αξιολογητών όσο και των αξιολογούμενων.

Με την πενταβάθμια κλίμακα εξυπηρετείται με ορθότερους όρους η αρχή της αντικειμενικότητας, βασικό συστατικό των συστημάτων αξιολόγησης.

Τις τελευταίες μέρες υπήρξε ενημέρωση του Συλλόγου από πολλές πλευρές (αξιολογητές και αξιολογούμενοι) ότι υπήρξαν φαινόμενα, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του συστήματος, προς εκ των προτέρων προσδιορισμό των βαθμολογιών, είτε με συγκεκριμένες ποσοστώσεις ανά βαθμίδα αξιολόγησης, είτε με αποκλεισμούς από την ανώτατη βαθμίδα αξιολόγησης.

Αυτού του είδους οι παρεμβάσεις αντίκεινται στην αντικειμενικότητα και αποτελούν τροχοπέδη στην αποτύπωση της πραγματικής συνεισφοράς των συναδέλφων. Εάν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά, να παρέμβουν οι αρμόδιοι, μίας και οι ίδιοι ισχυρίζονται, ότι δεν είναι γενικευμένες οδηγίες της Διοίκησης.

Θεωρούμε χρέος μας να καταθέσουμε τα εξής καθώς το σύστημα εφαρμόζεται για πρώτη φορά και πρέπει εξαρχής να μπει στις σωστές βάσεις :

  1. Το προσωπικό στα καταστήματα και στις κεντρικές υπηρεσίες κατέθεσε και το 2024 την ψυχή του και υπερκαλύφθηκαν οι στόχοι κερδοφορίας της Τράπεζας. Ως εκ τούτου, ποσοστώσεις σε συγκεκριμένα ισορροπημένα ποσοστά ανά επίπεδο αξιολόγησης δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.

Ειδικά για το δίκτυο καταστημάτων, που στην τεράστια πλειοψηφία, διαχειρίστηκε  επαυξημένους στόχους εν μέσω μετασχηματισμού των καταστημάτων, η κατάθεση ψυχής αποκτά υπερβατικές διαστάσεις.

Ας αξιολογηθούν όλοι λοιπόν, όχι με ποσοστώσεις αλλά με βάση τους στόχους της Τράπεζας που όλοι συνέβαλαν να επιτευχθούν και τον κόπο που κατέβαλαν ώστε οι μεταβολές του μετασχηματισμού να αφομοιωθούν χωρίς επιπλοκές στην παραγωγικότητα.

  1. Η αξιολόγηση αποτελείται από 2 πυλώνες το «ΤΙ» και το «ΠΩΣ» που ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την ποσότητα και την ποιότητα της εργασίας. Στεκόμαστε ιδιαίτερα στο «ΠΩΣ» που αφορά τις εταιρικές αξίες, τον τρόπο που θα πρέπει να λειτουργεί ο εργαζόμενος κατά τη διάρκεια της εργασίας του, προκειμένου να επιτύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα για την Τράπεζα και κατ΄επέκταση για τη μονάδα του και να συμβάλλει στην καλλιέργεια ενιαίας εταιρικής κουλτούρας. Εδώ εμπεριέχονται όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως είναι ο επαγγελματισμός στην εκτέλεση των εργασιών, η ομαδικότητα (οι στόχοι δεν είναι ατομικοί, είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας), η ολοκλήρωση των διαδικαστικών εργασιών σύμφωνα με τα όσα ορίζουν οι αρχές και οι αξίες της Τράπεζας κα.

Σε αυτόν τον πυλώνα, στο ΠΩΣ δεν πρέπει οι αξιολογητές να είναι φειδωλοί για να «βγουν» οι ποσοστώσεις αλλά δίκαιοι, ενστερνιζόμενοι ότι η αξιολόγηση είναι ενιαία στο σύνολο των εργαζομένων και όχι περιοριζόμενοι στους εργαζόμενους που αξιολογούν.

  1. Η αξιολόγηση είναι εργαλείο βελτίωσης των εργασιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων και όχι μέσω αποκλεισμού και περιθωριοποίησης. Θεωρούμε δεδομένη τη συσχέτιση της βαθμίδας αξιολόγησης με σεμινάρια εκπαίδευσης για την απόκτηση ή και ανάπτυξη των απαιτούμενων δεξιοτήτων των συναδέλφων.

Καθώς, πλέον, η Αξιολόγηση  εμπλέκει εκτός από την εξέλιξη και τις πρόσθετες αμοιβές (bonus) είναι αναγκαίο, περισσότερο από ποτέ, να είναι και δίκαιη.

  1. Για εμάς, η πρώτη χρονιά λειτουργίας ενός συστήματος θέτει τις βάσεις και για τη μελλοντική λειτουργία. Για το λόγο αυτό θυμίζουμε ότι στον Κανονισμό Αξιολόγησης υπάρχει η διαδικασία της «Υποβολής ένστασης» για όλες τις βαθμίδες αξιολόγησης.

Ειδικά οι βαθμίδες:

  • 1 «Υπολείπεται σημαντικά των απαιτήσεων του ρόλου» και
  • 2 «Απαιτείται ενδυνάμωση για να ανταποκριθεί πλήρως στο ρόλο»

εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων, στην οποία μετέχει εκπρόσωπος του    Αντιπροσωπευτικού Συλλόγου. Οι συνάδελφοι που δε συμφωνούν με την αξιολόγηση τους ή που θεωρούν ότι δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες αρχές του Κανονισμού Αξιολόγησης, έχουν την υποχρέωση στον εαυτό τους αλλά και στο σύστημα αξιολόγησης να υποβάλλουν την ένσταση τους εντός 15 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία που έλαβαν γνώση της αξιολόγησης τους.

Θεματοφύλακες και προστάτες των αξιολογήσεων είναι οι Σύλλογοι αλλά και ο καθένας μας ξεχωριστά. Οφείλουμε όπου θεωρούμε ότι υφίσταται αδικία να προβούμε στις ενέργειες αποκατάστασης.

Παραμένουμε στο πλευρό όλων των συναδέλφων για ενημέρωση ώστε το νέο σύστημα να λειτουργήσει αντικειμενικά και δίκαια.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Ο Πρόεδρος              Η Γεν.Γραμματέας
Βάιος Νάκος             Χαρά Θεοδώρου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
Ο Πρόεδρος                                 Ο Γεν.Γραμματέας
Παναγιώτης Αδαμόπουλος         Γιάννης  Αδάμος

Μοιραστείτε το άρθρο