Μετασχηματισμός Πήγαινε-Έλα

Στις 6/3/2024, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προεδρείου του ΣΕΤΑΠ με τους επικεφαλής της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού με βασικό θέμα όλες τις.

Στις 6/3/2024, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προεδρείου του ΣΕΤΑΠ με τους επικεφαλής της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού με βασικό θέμα όλες τις παραμέτρους του εν εξελίξει μετασχηματισμού του Δικτύου Καταστημάτων.

Από την πλευρά μας παραθέσαμε μία σειρά σημαντικών ζητημάτων που καταγράψαμε σε άμεση αμφίδρομη επικοινωνία και συνεργασία με συναδέλφους και τα οποία κλιμακούμενα και σωρευτικά προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία των καταστημάτων, οδηγούν σε ανεξέλεγκτη και χαοτική εντατικοποίηση της εργασίας και σαφώς απαιτούν επιτακτικά λύσεις, αναθεωρήσεις και προσαρμογές.

Σήμερα έχουμε ένα ικανοποιητικό πλήθος καταστημάτων που έχουν μετατραπεί τεχνικά στο νέο μοντέλο και έχει τρέξει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα από τη λειτουργική αλλαγή συνολικά στο Δίκτυο. Εκτιμούμε ότι και τα δύο συνδυαστικά μας δίνουν τη δυνατότητα για την άντληση ασφαλών συμπερασμάτων για τη μέχρι σήμερα πορεία του μετασχηματισμού.

Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι έχουν προκύψει πολλά και σημαντικά προβλήματα, τα οποία προστίθενται σε αυτά που προϋπήρχαν.

Η πρώτη εικόνα από τα καταστήματα που έχουν και τεχνικά μετασχηματιστεί είναι ένα «χαοτικό διαρκές πήγαινε – έλα, ένα συνεχές ανεβοκατέβασμα συνοδευόμενα από ένα ακατάπαυστο βουητό» (6000 βήματα έχει καταγράψει συνάδελφος σε κατάστημα now model!)

Η έλλειψη προσωπικού είναι πλέον εμφανής και πληθαίνουν τα καταστήματα με οριακή στελέχωση που καθιστά δύσκολη την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία τους (επιπρόσθετα εντείνεται από την αναγκαιότητα αδειών, κανονικών, και αναρρωτικών, συμμετοχή σε σεμινάρια κτλ).

Η μείωση του προσωπικού συνδυαστικά με το γεγονός ότι η μετατροπή καταστημάτων, μεταφέρει την εξυπηρέτηση σε όμορα καταστήματα, καθιστά εξοντωτική την ανταπόκριση των συναδέλφων.

Τα προβλήματα που διαπιστώσαμε, καταγράψαμε και θέσαμε (4 σελίδες συνοπτικής αποτύπωσης τους), τα ταξινομήσαμε στους παρακάτω βασικού άξονες :

  • Λειτουργικά και Τεχνικά ( από τη χαοτική λειτουργία, τα σαλονάκια, την προβληματική λειτουργία συσκευών κ.α.)
  • Χωροταξικά ( όροφοι, στρυμωγμένοι χώροι εργασίας, αποστάσεις, έλλειψη στοιχειώδους ιδιωτικότητας κ.α. )
  • Επικοινωνίας & Ραντεβού ( διπλά ραντεβού, πολλαπλά τηλέφωνα κ.α. )
  • Λειτουργίας Ταμείου ( έλλειψη ξεκάθαρων και κοινών οδηγιών, τρόπο και διαδικασία στελέχωσή τους  κ.α. )
  • Συνεργασίας με Back Office – Help Desc
  • Έλλειψη εξουσιοδοτημένων λειτουργών και διακριτών ρόλων. ( από την εσωτερική λειτουργία, στις επαφές και τις σχέσεις με τους πελάτες και την επίλυση θεμάτων κτλ)

Συνδυαστικά τα προαναφερόμενα προκαλούν σύγχυση, αδυναμία οργάνωσης, απώλεια χρόνου και κλιμακώνουν τη σωματική και ψυχική κόπωση των ήδη καταπονημένων εργαζομένων.

Συνάδελφοι,

Όπως επανειλημμένως έχουμε δηλώσει, δεν είμαστε φοβικοί απέναντι σε αλλαγές. Αυτό που επιδιώκουμε με τις παρεμβάσεις και τις προτάσεις μας είναι να είμαστε όλοι πάνω στο κύμα των αλλαγών και στο κάδρο της επόμενης μέρας, διασφαλίζοντας την αξιοπρέπειά μας, τη συμμετοχή μας και στηρίζοντας τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Είχαμε επισημάνει εξαρχής ότι κανένας μετασχηματισμός δεν μπορεί να προχωρήσει πατώντας πάνω στις ανασφάλειες των εργαζομένων.

Καμία αλλαγή δεν ευδοκιμεί όταν δεν μπορεί να γίνει κτήμα τους, δεν λαμβάνει υπόψη τη φωνή, την πείρα  και τη γνώση τους επί του πεδίου.

Οι θέσεις μας είναι πάντα ξεκάθαρες, γόνιμες και δημιουργικές. Δυναμικά κριτικές επί της ουσίας αλλά όχι άκριτα αποδημητικές.

Αγωνισθήκαμε ενάντια στη μεθόδευση της στοχοποίησης συναδέλφων και των εξοντωτικών μετακινήσεων στο αρχικό στάδιο του επιχειρούμενου μετασχηματισμού όχι μόνο λόγω των σκληρών αντεργατικών πρακτικών που ακολουθήθηκαν, αλλά και της κοντόφθαλμης προσέγγισης και των προβλημάτων που διαβλέπαμε ότι θα δημιουργούσε η απαξίωση και η αναγκαστική έξοδος έμπειρων και ικανών συναδέλφων. Εκτιμούμε ότι από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η Τράπεζα θα εκκινήσει διεργασίες προσλήψεων.

Είχαμε έγκαιρα επισημάνει ότι ο μετασχηματισμός πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά περιοχών, τοπικών κοινωνιών, καταστημάτων και πελατών. Δεν φοριέται το ίδιο προεπιλεγμένο κουστούμι παντού και σε όλους.

Είχαμε ζητήσει από πέρυσι των Απρίλιο την περιφερειακή διάρθρωσή του back office και άλλων υποστηρικτικών στο νέο μοντέλο, υπηρεσιών.

Δυστυχώς δεν μας άκουσαν και σήμερα συσσωρεύουμε προβλήματα.

Με τη δική σας ενεργό συμμετοχή καταγράψαμε και συνεχίζουμε να καταγράφουμε τα προβλήματα, καταθέσαμε και συνεχίζουμε να καταθέτουμε τις προτάσεις μας, επιδιώκουμε και διεκδικούμε την υλοποίησή τους.

Θα επανέλθουμε με νεότερη ανακοίνωση και για τα υπόλοιπα σοβαρά ζητήματα που θέσαμε και συζητήσαμε  κατά τη διάρκεια της εν λόγω συνάντησης.

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΣ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Παν. Αδαμόπουλος Γιάννης Αδάμος

Μοιραστείτε το άρθρο